Komu, komu, bo idę do domu

Zwykły wpis

Bardzo dużo osób chciałoby coś z Japonii, a ja jestem mało ogarniająca, więc system jest taki:

1. Robisz klarowną listę
a. mangi – tytuły, które tomy, czy zależy Ci tak bardzo, żebym kupiła je po księgarskiej cenie czy tylko secondhandy
b. CD – dokładna nazwa zespołu i bardzo dokładna nazwa płyty, bo w ogóle nie znam się na J-popie i nie pomogę
c. książki – tytuły, czy zależy Ci tak bardzo, żebym kupiła je po księgarskiej cenie czy tylko secondhandy
d. pamiątki, słodycze – jeśli spodziewasz się czegoś konkretnego, to wyszczególnij to; w niektórych przypadkach, kiedy cena na to pozwoli, wysyłam na swój koszt
e. pocztówki – wysyłam na swój koszt
f. inne – tylko nie każcie mi kupować ciuchów…
2. Napisz, ile chcesz wydać na całość. Od tego zależy ile czego uda mi się kupić i jak szybko dojdzie przesyłka. Pieniądze można przelać mi na konto w złotówkach.
3. Adres.
4. Jeśli o czymś sobie przypomnisz, nie wysyłaj osobnego maila, tylko „odpowiedz” na poprzedniego.
5. Jeśli chcesz tylko pocztówkę, to wyślij tylko swój adres.
6. Listę wysyłasz na maila nox-nox[małpa]tlen.pl.
7. Czekasz aż coś ogarnę.

Nie bój się prosić, dla mnie to w sumie dobre ćwiczenie interakcji z Japończykami :) Jak tylko ogarnę pocztę, to napiszę jakie są możliwości. Póki co – przesyłka morska jest tańsza, ale idzie 4 miesiące, poczta lotnicza dużo droższa – do 2 tygodni, paczka z samymi książkami i mangami jest tańsza niż kiedy jest tam coś więcej.

Póki co poczta japońska mi powiedziała, że za paczkę ważącą kilo, z samymi książkami (mangami) opcje są takie:
EMS – 2800 yenów
Airmail – 1860 yenów
Economy Airmail – 1080 yenów
Surface Mail – 770 yenów

Innymi słowy za Economy Airmail zapłacisz koło 35 złotych, za stateczek koło 25.
Cło nie łapie książek ani pamiątek, rzadko kosmetyki, najgorzej z ciuchami i elektroniką.

Przepraszam, że tak oficjalnie, ale wiem, że będzie tego dużo, pozapominam, a tak będę to miała w jednym miejscu.

2 uwagi do wpisu “Komu, komu, bo idę do domu

  1. Vegs

    Ej, a sprawdziłabyś (tak z ciekawości) ile kosztuje najtańsze, elektryczne kotatsu i przesyłka drogą morską ;)?

Skomentuj

